khazanah alam

dianugerahkan untuk kita menikmatinya....perlu dipelajari, diperbaiki dan dipelihara untuk diturunkan buat generasi seterusnya......tentunya kita tidak mahu dipersalahkan oleh generasi akan datang sebagaimana kita cuba menunding jari ke generasi sebelum ini......fikirkanlah.....

Wednesday 11 January 2012

kayu manis kurangkan kolestrol

Kayu manis memang wajib ader kat rumah terutama sekali untuk masakan berempah misalnya kari, sup dll…pendek kata kalau takde kayu manis ni kurang ummp la masakan tu betul tak? selain dari itu kayu manis ni bagus jugak untuk kesihatan ia bagus untuk menurunkan kolestrol dalam badan kita caranya bagaimana yer!



   


Ha.. apakata kita try minum teh berperisa kayu manis caranya ialah satu cawan air teh panas2 tampa gula kita masukk 3 sudu serbuk kayu manis dan 2 sudu madu dan kemudian kacau ala2 mamak kacau teh tarik tu….gerenti menyelerakan..kalau boleh kita amalkan setiap hari ia dapat menurunkan kadar kolestrol dalam darah dan mengurangkan pengumpulan lemak dalam tubuh badan kita…Ingat!! badan yang kurus kadar kolestrol dalam badan pun boleh tinggi menjunam..