khazanah alam

dianugerahkan untuk kita menikmatinya....perlu dipelajari, diperbaiki dan dipelihara untuk diturunkan buat generasi seterusnya......tentunya kita tidak mahu dipersalahkan oleh generasi akan datang sebagaimana kita cuba menunding jari ke generasi sebelum ini......fikirkanlah.....

Wednesday 11 January 2012

kayu manis menambah selera

Sape tak kenal kulit kayu manis memang anehla aku rasa sebabnya kalau perempuan yang banyak jerawat, kulit kayu manis ni boleh dikira macam kekasih hati. Mau taknya, selagi parut tak hilang, selagi tu ditenyeh sampai lebam. tonyoh dik! tonyoh lagi!



0789203464.interior03 Kulit Kayu Manis Boleh Gemukkan Badan?



Selain kerap digunakan untuk hilangkan kesan parut, kulit kayu manis bertindak sebagai membuang angin berlebihan dalam badan malah boleh legakan rasa sakit kat badan. Tapi aku rasa ramai tak tahu kulit kayu manis ni boleh buat korang punya selera makan tu makin bertambah. Kalau terasa nak gemukkan badan, bolehla selalu amalkan.

Caranya dengan letakkan sedikit sentuhan kulit kayu manis dalam hidangan takpun dalam makanan harian tu, korang tabur aje la dengan serbuk kayu manis. Mesti terbuka selera makan tu.