khazanah alam

dianugerahkan untuk kita menikmatinya....perlu dipelajari, diperbaiki dan dipelihara untuk diturunkan buat generasi seterusnya......tentunya kita tidak mahu dipersalahkan oleh generasi akan datang sebagaimana kita cuba menunding jari ke generasi sebelum ini......fikirkanlah.....

Sunday 9 December 2012

kopi RX ada khasiat saffron




Kopi Rx Coffee menggunakan formulasi Dato Dr Nordin Darus yang diperkaya dengan herba-herba terbaik dunia seperti Mahkota Dewa, Saffron, Habbatus Sauda, Ginseng dan Herba-Herba Mujarab yang lain.

rx coffee kopi mahkota dewa saffron


WorldWellness memperkenalkan Rx-Coffee, sebuah kopi kesihatan yang bebas daripada bahan pengawet atau perasa tiruan dan menggabungkan bahan-bahan terbaik untuk kesihatan anda.

Ramuan Utama di dalam Rx Coffee adalah terdiri daripada :

1) Mahkota Dewa – Herba yang digunakan secara meluas di Indonesia dan didapati mampu mengubat seribu macam penyakit kerana kombinasi kimia alkoid (untuk detoks), saponin (untuk anti-bakteria), flavanoid (melancarkan perjalanan darah) dan polifenol (anti-alergi) di dalamnya.

2) Habbatus Sauda – “Gunakanlah Habbatus Sauda kerana di dalamnya ada sejenis ubat untuk pelbagai macam penyakit kecuali maut”- Sabda Rasulullah S.A.W

3) Saffron – Sejenis bunga yang cukup eksklusif dan tinggi nilainya di seluruh dunia kerana kandungan debunganya yang kaya dengan bahan-bahan menyihatkan tubuh badan. Didapati membantu mengubati pelbagai jenis penyakit termasuklah masalah jantung, hepatitis dan sebagai perangsang minda.

4) Ginseng – Ekstrak dari akar pokok ginseng telah digunakan sebagai sebahagian daripada perubatan tradisional kaum Cina sejak Dinasti Tang (618-907 sebelum Masihi). Didapati memperkuat-kan sistem antibodi badan dan menguatkan daya ingatan.

Rx-Coffee juga diadun dengan kopi Arabica yang merupakan antara kopi terulung di dunia dan koko yang mempunyai khasiat kesihatannya tersendiri. Rx-Water, yakni air penyembuh aura pertama di dunia, digunakan dalam pemprosesan Rx-Coffee.

Kesemua kombinasi ini menghasilkan kopi yang telah didapati boleh diminum bukan sahaja oleh peminum kopi tetapi juga mereka yang sebelum ini tidak boleh minum kopi. Malah, ianya telah digunakan sebagai sebahagian daripada proses rawatan oleh mereka yang memang tidak boleh lepas daripada meminum kopi.

Rx-Coffee mempunyai rasa yang sememangnya unik di pasaran dan mengeluarkan aroma yang bukan sahaja enak tetapi juga menyegarkan.

Kebaikan Rx Coffee secara amnya …

* Mengandungi anti-oksidan dan Polyphenol untuk pencegahan penyakit.
* Meningkatkan kepekaan,kecerdasan, daya tahan dan aktiviti mental.
* Meningkatkan kealkalian dan mengurangkan keasidan dalam tubuh.
* Membantu peredaran darah.
* Membantu kitaran menstruasi wanita.
* Minuman kesihatan sekeluarga yang enak dan berkhasiat.
Cara pengambilan – Masukkan satu paket ke dalam cawan berisi air panas dan nikmatilah rasa kopi beraroma. Sesuai diminum oleh semua peringkat umur.


RxCoffee kopi mahkota dewa




sumber dari: khairulaza.com