khazanah alam

dianugerahkan untuk kita menikmatinya....perlu dipelajari, diperbaiki dan dipelihara untuk diturunkan buat generasi seterusnya......tentunya kita tidak mahu dipersalahkan oleh generasi akan datang sebagaimana kita cuba menunding jari ke generasi sebelum ini......fikirkanlah.....

Thursday 4 October 2012

lada merah menghalang pembentukan sel kanser




Merah lada lada
Merah peretseto buah herba tumbuhan yang menyerupai rupa buah yang besar, yang bergantung kepada pelbagai dan tahap matang dan menjadi gelap dan merah terang, oren, dan bentuk yang tidak matang. Lada merah mempunyai vitaminoznost tinggi.

Dalam kandungan, ia jauh melebihi bahkan buah-buahan vitamin, sebagainya. Dalam lada merah adalah veschestvokapsaitsin khas dengan rasa yang sangat tajam dan terbakar. Bergantung kepada jumlah capsaicin lada membezakan manis dan pahit.

Peringkat sortbolgarskiyv terbaik beliau yang matang penuh biasanya merah muda pada warna. Lada mentah telah warna. 100 g lada mengandungi 150-250 mg, dengan kadar harian kira-kira 100 mg. , Yang terkandung dalam lada mempunyai ciri-ciri antihistamin dan dengan itu memudahkan pernafasan. Buah-buahan juga mengandungi gula berguna, minyak pati, bahan nitrogenous.

Saintis telah menemui buah berair dan silikon. Terkandung dalam lada dan membantu menghalang pembentukan sel kanser. Bahan ini mempunyai kesan penyembuhan ke atas pesakit kanser. Lada merah ubat senak dan ulser.

Kaya-p coumaric dan chlorogenic asid, yang mengikat dan keluarkan dari badan nitroksidypotentsialnye karsinogen. Dalam lada merah, seperti dalam Terkandung Menghalang perkembangan kanser. Bagi separuh secawan cincang lada sehari akan membantu mencegah kanser dan penyakit jantung. Lada merah diperolehi terutamanya manis dan mentah dan dimasak.

Ia digunakan dalam makanan mentah, jeruk, bakar, rebus dan goreng, yang digunakan dalam penjerukan dan digunakan untuk salad, dan hidangan utama, menyediakan pelbagai jenis pasta lada, sos, perasa, sos tomato.



sumber dari: tadam.asert.info